Klachten voor cliënten

Ben je ergens ontevreden over? Heb je het gevoel dat je onterecht behandeld wordt of dat je niet gehoord wordt? Dan is het fijn om dit rechtstreeks te melden bij DJIM’sz zodat we in gesprek kunnen gaan over de klacht die speelt. Maar er kunnen zich situaties voordoen waarin je dat niet wilt of kunt. Dan is er de mogelijkheid om naar de klachtenfunctionaris te gaan. Deze persoon is onafhankelijk van DJIM’sz en zal graag met jou in gesprek gaan om je onvrede of klacht te bespreken.

Wacht niet te lang

Het is beter niet te lang te wachten met het raadplegen van de klachtenfunctionaris, want een onvrede begint soms klein en kan in een korte tijd veel te groot worden. Dat is voor jou en DJIM’sz erg onplezierig. Door jouw meldingen en klachten kan DJIM'sz verbeterd worden. Dus ook DJIM’sz heeft baat bij het uitspreken van jouw onvrede of klacht.

Waar kan je terecht?

Als je er met DJIM’sz niet uitkomt heb je recht op ondersteuning en advies. Dan kun je terecht bij de klachtenfunctionaris van De ZorgProfessional. Daar doe je schriftelijk een melding en de klachtenfunctionaris neemt dan verder contact met je op. Naam, telefoonnummer, email en werkwijze staan op de website van De Zorgprofessional en op de website van DJIM’sz bij klachten voor cliënten.

En dan?

De klachtenfunctionaris gaat met jou je onvrede of klacht bespreken. Samen met jou gaat hij beschrijven wat er aan de hand is. Dan gaat hij je adviseren wat je kunt doen en welke stappen gezet kunnen worden om het probleem op te lossen. Als dat toch niet lukt en het resultaat is niet naar jouw tevredenheid kan de klachtenfunctionaris je adviseren een klacht in te dienen.

Het indienen van klacht

Als het duidelijk is geworden dat je een klacht hebt die behandeld dient te worden door de geschillencommissie gaat het volgende gebeuren: Je kunt je, eventueel met hulp en advies van de klachtenfunctionaris, wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie. Naam, adres, telefoonnummer en email van de klachtenfunctionaris staan op de website van De Zorgprofessional en op de website van DJIM’sz bij klachten voor cliënten. DJIM’sz heeft zich aangesloten bij De Zorgprofessional. De leden van de commissie zijn onpartijdig en hebben voldoende kennis om jouw klacht objectief en gedegen te onderzoeken.

De contactgegevens van De Zorgprofessional zijn:

De Zorgprofessional
Engelserf 35
3843 BD Harderwijk
0341 745 459 

Klachtenfunctionaris

Mw. W. Verwoerd
06 4837 8017
info@willekeverwoerd.nl

- Indienen van een klacht over uw zorgverlener kan via: www.dezorgprofessional.nl 

Flyer klachtenregeling

Een flyer van de Klachtenregeling voor cliënten van Djim’sz wordt aan iedere cliënt bij de start van de zorg verstrekt. Wil je een nieuwe flyer van de regeling dan kan deze door Djim’sz verstrekt worden.